Методичні рекомендації 2016-2017 н.р.
Історія
У 2016/2017
навчальному році одночасно будуть чинними дві
програми для учнів 5 класів:
«Історія України. Вступ до історії» (К.:
Перун, 2005) та «Історія України
(Вступ до історії) (К.: Видавничий дім
«Освіта», 2013). Загальноосвітні навчальні заклади, які працюватимуть за
програмою 2005 р., можуть користуватись підручниками, що створені у
відповідності з даною програмою та схвалені до використання Міністерством
освіти та науки.
Чинною для
учнів 6 класів є програма «Інтегрований курс («Всесвітня історія.
Історія України», (К.: Видавничий дім «Освіта». 2013), а для учнів 7 -8 класів
- оновлена програма.
Учні 9 класів навчатимуться за
програмою «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи» (К., Перун, 2005), із пізніше внесеними до неї
змінами. Програму розміщено на офіційному web-cайті Міністерства освіти і науки
України.
В основі
вивчення історії є поєднання проблемно-тематичного, хронологічного,
цивілізаційного та культурологічного принципів.
Навчальні
програми з історії України та всесвітньої історії для учнів 8 класів, що
набувають чинності у 2016/2017 навчальному році і створені у відповідності з
нею підручники, відповідають сучасним вимогам до навчання історії, сприяють
формуванню історичного мислення, що
дозволяє учням самостійно тлумачити факти та події, використовувати історичні
документи та карти, робити власні висновки та узагальнення.
Академічний
рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для
класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин
на рік, 4 години на тиждень).
Правознавство
Сучасні
освітні тенденції передбачають зміщення акцентів у правовому навчанні школярів
із накопичення знань до формування здатності учнів самостійно здобувати, аналізувати,
тлумачити, переосмислювати, інтерпретувати, оцінювати й застосовувати на
практиці різноманітну правову інформацію. Згідно вимог Державного стандарту
базової і повної середньої освіти навчання учнів правознавства має
спрямовуватися на формування в них системи ключових і предметних
компетентностей. Правова предметна компетентність виступає інтегрованою
здатністю учня реалізовувати на практиці правові знання, загальнонавчальні та
предметні вміння й навички, способи діяльності, цінності й ставлення в
поведінкових моделях у правовому контексті.
При викладанні правознавства вчителю слід тримати в полі
зору притаманні українському суспільству сучасні напрацювання в правовій науці,
динаміку суспільних відносин, певний консерватизм національного законодавства,
результати активної нормотворчої діяльності органів державної влади.
У викладанні
предметів «Правознавство. Практичний курс» у 9-му класі, «Правознавство» в
10-му класі (рівень стандарту) та в 10-11 класах (профільний рівень) необхідно
враховувати зміни в законодавстві України, що відбулися протягом поточного
навчального року: «Про внесення зміни до статті 15 Закону України «Про військовий обов’язок
і військову службу» щодо призову громадян України на строкову військову службу
(від 18.02.2016 р. № 1008-VIII), «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України
щодо встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій
території України» (від 04.02.2016
р. № 990-VIII), «Про внесення змін до деяких
законів України щодо посилення гарантій дотримання прав і свобод внутрішньо
переміщених осіб» (від 24.12.2015
р. № 921-VIII), «Про державну службу» (від 10.12.2015 р., набуття чинності 01.05.2016
р., № 889-VIII), «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого
самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» (від 10.12.2015 р. № 888-VIII), «Про державну
реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
(нова редакція, від 26.11.2015 р. № 835-VIII), «Про Державне бюро розслідувань» (від 12.11.2015 р. № 794-VIII), «Про зовнішню трудову міграцію» (від 05.11.2015 р. № 761-VIII), «Про електронну комерцію» (від 03.09.2015 р. № 675-VIII).
Крім цього, слід взяти до уваги перспективні зміни до
Конституції та законів України, що перебувають на розгляді у Верховній Раді
України: змін до Конституції України щодо децентралізації влади та правосуддя,
проектів Трудового кодексу України, законів України «Про освіту», «Про
професійну освіту», «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Навчально-методичне
забезпечення навчання учнів правознавства, рекомендоване Міністерством освіти і
науки України, суттєвих змін не зазнало. Чинними залишаються такі програми: для
9-го класу – «Правознавство. Практичний курс» (35 год.) зі змінами, внесеними у
2015 році, для 10-го класу – «Правознавство» (рівень стандарту) ( 35 год.); для
10-11-х профільних класів – «Правознавство»
(профільний рівень) (105 год.) зі змінами, внесеними в 2016 році.
Програми названих предметів інваріантної частини навчальних планів розміщені на
офіційному сайті Міністерства освіти і науки України www.mon.gov.ua, видані окремими
брошурами та опубліковані у фахових виданнях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий